You are using PlusUI Freemium version of nldblog.com Contact Us Buy Now!

YGS Süreci ve Bir Türlü Çalışmaya Başlayamamam

YGS Süreci ve Bir Türlü Çalışmaya Başlayamamam

Adını okuduğumda şimdiden ufaktan korktuğum bir sınav olan YGS, neden hayatımızı belirliyor ki? 160 soru ve verilen süre 2 saat 40 dakika, bu da 160 dakika eder. E tabi bu da 9600 saniye eder. 9600 saniye ise 576.000 salise eder. Kısacası sistem hayatımızı bu saliselere, dakikalara, saatlere sığdırıyor ve bizler milyonlarca kişi ile sıralama içerisinde oluyoruz.

Her neyse asıl konuya geleyim ben. Ben ise neredeyse hayatımızı belirleyecek olan bu sınav için bir çalışma yapmadım ve ne yapacağımı da bilmiyorum. Geçenlerde "Az bir derse bakayım." dedim ve gerçekten de ben kitaba kitap da bana baktı. Ne bir çalışma isteği var, ne de dersin benle çalışası var. 

Şurada kalmış bilmem kaç ay, bir şeyler yapmam lazım diye düşünerek sadece bir süre derse odaklanmak istiyorum. Bu yazıyı yazma sebebim de, sizlerden tavsiyelerinizi beklemem. 

11. sınıf olunca, "Bu sene YGS'ye yavaş yavaş çalışmaya başlayayım." dedim, olmadı. Sömestr tatilinden hemen önce birkaç kitap aldım çalışmak için, "İkinci dönem hallederim." dedim, yine olmadı. İkinci dönemin ortalarında da çalışmak istedim fakat yine bir faaliyet gösteremedim. En sonunda bu yaz için çalışırım düşüncesindeydim, sonra Ramazan geldi. Ramazan'dan sonra çalışırım dedim, bayram geldi. Bayramdan sonra çalışırım dedim, istek gelmedi. 

Şurada kalmış kısacık bir süre ve ben hiçbir şey yapmamışım. Şimdiki hedefim yazdan kalan bu kısa süreyi en iyi şekilde değerlendirmek ve düzenli bir şekilde çalışmak. Hatta 1 ay önce kendime bir program hazırlayarak ilk adımı atmıştım, ne büyük bir gelişme ama!

Sizleri bu sıkıcı yazıyla daha fazla boğmak istemiyorum. Benim sizlerden isteğim; nasıl ders çalışabilirim?, yapmam gereken şeyler nedir?, ders çalışma isteği nasıl gelir? gibi sorularımı yanıtlamanız ve tecrübelerinizi benimle paylaşmanızdır. Bu arada İmam Hatip TM bölümünde okuyorum. Tavsiye verirseniz bunu da göz önünde bulundurabilirsiniz. Henüz bir hedef de belirleyemedim, haydi hayırlısı!

Getting Info...

18 yorum

  1. Semih kardeş, bir öğretmen olarak öncelikle şunu söyleyebilirim; biz malesef çok değişken bir eğitim sistemine sahibiz. Pek çok alanda olduğu gibi bunu da ülkemizde bir türlü oturtamadık. O yüzden hem sana, hem de sınavlara girecek tüm öğrencilere Allah kolaylık versin diyorum. Bu süreçte birinci düşünce bunun zor ama geçici bir dönem olduğunu unutmamak. Günde kaç saat çalışılacaksa ona göre plan yapmak ve buna uymak. Tabi plan yaparken de ütopik davranmamak lazım. Gerçekçi ve sadık kalacak bir plan olmalı. Bu yüzden öğretmenlerinle sana uygun bir çalışma programı-soru sayısı belirlemelisin. Tekrardan Allah yardımcın olsun ve seni hayırlı yerlerde istihdam etsin kardeş ⭐
    1. Dediğiniz gibi eğitim sistemi sürekli değişiyor, yeni şeyler ortaya çıkarılıyor ve bunun zararını da neredeyse çoğunu bizler çektik (en zor SBS, SBS sınavının sonuncusu, devamsızlık vs.) Tabiki de bunun geçici bir dönem olduğunun ve çok da fazla kafaya takılmaması gerektiğinin farkındayım. Planı kendimin rahat edebileceği bir şekilde ayarladım, yeterli mi bilmiyorum ama yaptım bir şeyler. Ayrıca şu an öğretmenlerle konuşup, bir şeyleri belirleme fırsatım yok. Ayrıca okul da taşındığı için öğretmenleri daha bilmiyorum bile (yine bir aksilikler 😂). Tüm dualarınızın hayırlı bir şekilde kabul olması dileğiyle, amin.
  2. Ben sınav sistemine karşı olduğum için açıkçası çalışmalarım büyük bir renk vermemişti . Yani bence aklından çıkar sınav sistemini çünkü isyan etsen de benim gibi ne yazık ki sonunda o sınav seni bir üniye atacak. O plan yapma evrelerinden de geçtim ve inan sonunda seni çalışmaya mecbur kılacak birileri bir dershane yahut öğretmen vs olmazsa yapımız benzediği için konuşuyorum doğru düzgün çalışamazsin. Allah kolaylık versin ne diyeyim.
    1. Sınav sistemine kim karşı değil ki zaten. Şimdi aileden vs. iyi yerler için beklenti olunca insan ister istemez sınavı aklından çıkaramıyor. Dediğiniz gibi kimsenin beni yönlendireceğini de sanmıyorum, ama çalışmaya çalışacağım işte. Sağ olun, yorum için teşekkürler.
  3. Emine hanımın dediği gibi plan yapmanız şart.Plan çok katı olmamalı arada bir gevşetilebilmeli.Plan bozulsa bile yeniden yapılandırılıp devam edilmeli.Bu sürecin geçici olduğunu unutmayın.Kendinizi de boğmayın :)
    1. Kendimin rahat edebileceği bir şekilde bir plan ayarladım. Sorun bunu uygulayabilmekte. Gevşetmeye bile gerek kalmıyor, bana yeteri kadar zaman kalıyor çünkü. Tabiki de bu süreç geçici, kendime işkence edecek değilim.
  4. Semih ben her türlü yardımcı olabilirim daha geçen sene girdim sınava aklımda çoğu bilgiler yapamadığın matematik geometri olursa numaram var biliyorusn anında :)
    1. İlgin için çok teşekkürler. Matematiğe Antremanlarla Matematik kitabı ile başladım 😂 yine de soru olduğunda sormaktan çekinmem.
  5. Ayy ne güzel, şimdi ders çalışacağım diye heyecanlanan hiçbir öğrenci olmamıştır tabii ki ;) Gerçekten yapmak istediğin işi amaç edinmek ve kendini ilerideki mutlu hayatında hayal etmek motivasyon sağlayabilir belki ;)
    1. Çok doğru dediniz, öyle birisi olduğunu ben de sanmıyorum. Yani diyiyorsunuz ki, iyi hayaller kur ve motivasyonun artır 😂 Tavsiyeler için teşekkürler, kesinlikle uygulanması gereken şeyler.
  6. İlk olarak ders çalışma planı değilde sanki önce hayatına bir düzen getirmelisin.

    https://www.youtube.com/watch?v=oNmXH2uN0Do

    Bu videoyu izlemeni tavsiye ederim.
    1. Hayatımda izlediğim en anlamlı videoydu. Tavsiye için çok teşekkürler. İzleyip de düzene girmeme ihtimali çok az diye düşünüyorum. Saçma sapan videolar yüzünden böyle faydalı içeriği olan videolarla karşılaşamıyoruz işte.
  7. Uğur kardeşime bak sen. Videolu destek oluyor :) Helal Uğur :) Şu anda çalışman çok zor. Sıcak, okul yok falan. Ama okul başlayınca ister istemez çalışmaya baslayacaksin merak etme Semih :)
    1. Evet gerçekten de video çok faydalı. Şimdi okul zamanı okul dersleri ile mi uğraşayım?,
      yoksa sınava mı çalışayım? diye düşündüğümden başlamak istiyorum. Okula kadar az da olsa birikimim olurdu en azından.
  8. Ertelemek b gibi durumlarda en büyük hata oluyor, ertelemeye ve bahane bulmaya başlayınca bu işin sonu gelmiyor ne yazık ki. Kendi çalışma ve anlama tarzınızı en iyi siz bilirsiniz, buna uymaya çalışın başkasına faydalı olan çalışma tarzını değil size faydalı olacak olanı tercih etmeniz lazım. Kendinize günlük hedefler belirlerseniz ve uymaya zorunlu tutarsanız işiniz kolaylaşır, başta zor gelebiliyor ancak bir süre sonra fark etmeden hedefe uyduğunuzu fark ediyorsunuz. :)
    Kolay gelsin şimdiden ve küçük bir not sınav sistemine kızmak insana herhangi bir kazanç getirmiyor, bu düşünceler zihninizde oldukça çalışmanız zorlaşır. Ders çalışırken bunları kenara bırakın derim. :)
    1. Dediğiniz gibi erteleme ve bahane terimlerini hayatımdan çıkarmam gerek. Hazırladığım program da tam kendime göre. İçerisindeki her şeyi isteğim doğrultusunda düzenledim. Yoksa dediğiniz gibi rahat edemem. Tavsiyeleriniz için teşekkürler, kısa zamanda günlük hedefler koyup uygulamaya çalışacağım. Sınav sistemine ister istemez karşı çıkılıyor ve kızılıyor. Ne diyeyim dikkat etmeye çalışacağım artık.
Yorumlarınız için teşekkürler!
Cookie Consent
We serve cookies on this site to analyze traffic, remember your preferences, and optimize your experience.
Oops!
It seems there is something wrong with your internet connection. Please connect to the internet and start browsing again.
AdBlock Detected!
We have detected that you are using adblocking plugin in your browser.
The revenue we earn by the advertisements is used to manage this website, we request you to whitelist our website in your adblocking plugin.
Site is Blocked
Sorry! This site is not available in your country.