You are using PlusUI Freemium version of nldblog.com Contact Us Buy Now!

İzlediklerim #9: Peaky Blinders

Yabancı Diziler

Peaky Blinders, ön yargı ile karşılaştığım bir yabancı dizi olsa da izledikçe keyif aldığımı söyleyebilirim. Beni diziye çeken şey ise şüphesiz (her ne kadar ikinci sezon oynamaya başlasa da) Tom Hardy. Bu arada ön yargıdan kastım, dizinin dram konusunu içermesi.

Her neyse 1919'da falan geçiyormuş, bayağı övülüyor, IMDB'de iyi bir puana sahip, bir anda başladım diziye. Fakat başlama saatim ne  yazık ki çok tersti bu sebeple daha 10 dakika olmuştu ki ben uyuyakaldım. Ertesi günün gecesinde de aynı kaderi yaşadım ve ondan sonraki gün de. Bu saçmalıkla da ilk bölümü bitirdim ve diğer bölümlerine geçtim. Böylelikle ikinci sezona geldim ve sizlere bu saçma girişle birlikte sıkıcı bir yazı yazmaktayım. Bu saçma girişi fazla uzatmadan Peaky Blinders'a biraz göz atalım değil mi?
Kuzenim vuruldu. Hem hakim, hem jüri, hem de celladım. Sizi suçlu buldum ve cezanızı kestim.

Peaky Blinders


Diziye geçmeden öncesi, bu çete ile ilgili ufak bir bilgi vereyim. Peaky Blinders, şapkalarında jilet saklayan ve düşmanlarına karşı dövüşlerde şapkalarındaki jiletle kör eden cani bir çete. Gerçek hayatta da bu çetenin faaliyet gösterdiğini söylemekte fayda var. Buyrun, bir de görsel paylaşayım;

Yabancı Diziler

Peaky Blinders, BBC Two kanalında yayınlanan, drama suç konusunu işleyen ve Peaky Blinders adlı çetenin günlük hayatını anlatan bir yabancı dizidir. Başrollerde ise Cillian Murphy ve Paul Anderson görev alıyor. Ana konusu, II. Dünya Savaşı sonrası 1919'da, İngiltere'nin Birmingham kentinde olan yaşantıdır.

Peaky Blinders 1919 senesinde geçen bu yaşantıyı, gerek mekanlar gerekse kıyafetlerle çok güzel bir şekilde yansıtmış. Bunun yanında sinema kalitesindeki kusursuz oyunculuk da eklenince tadından yenmiyor. Hatta bir örnek vereyim, 1919 senesinde ikili bozuk para atışı olduğunu bu dizi sayesinde öğrendim. Bu atışta her iki taraf kendine yazı ya da tura diye bir seçenek belirler, daha sonra aynı anda paraları kendileri atarlar ve iki para da aynı şekilde gelmek zorundadır. Daha bunun gibi nicelerini diziyi izleyerek öğrenebilirsiniz.
Annenin iyiliğini, babanın şeytanlığını almışsın. Baktığımda içinde savaştıklarını görüyorum. Annenin kazanmasına izin ver.
Yabancı Diziler

Shelby ailesinin günlük yaşantısını ve işlenen suçlara şahit olacağınız Peaky Blinders, bizleri bu yaşantının içerisinde olma hissi kazandırıyor. Çekim kalitesi çok çok iyi olduğunda bir sezonu sadece altı bölümden oluşuyor ve şu ana dek üç sezonu yayınlanmış. 2017 ile birlikte ise dördüncü sezonu yayınlanmaya devam edecek. Kağıt üzerinde dram konusunu içerse de, bizleri hüzne boğacak şeyler yok. Ufak tefek her dizide olan şeyler. Ama yine de bu olan şeyler, bizleri etkilemiyor değil.

Bu Peaky Blinders adlı çete kentte saygınlığı olan ve bir o kadar da korkulan Shelby ailesine ait. Bu çete geçinimini yasadışı bahis ve soygunculukla sağlamaktadır. Liderleri ise her ne kadar ailenin ikinci büyüğü olsa da Tommy. Tüm kararları alan ve faaliyete sokan Tommy, günlük hayattaki stratejisi ve olaylar karşısındaki zekiliğiyle ön plana çıkıyor.
Kendi ülkesi için mücadele etmeyen bir adamın neden elini sıkayım?
Az daha unutuyordum, sizleri büyüleyen onlarca müziğe bu diziyle birlikte ulaşabilirsiniz. Yine dediğim gibi oyunculuk, senaryo, kurgu, müzik, mekan ve daha birçok şey muazzam. Bir izleyin derim. Söylemek istediklerim bu kadardı. Böylesine bir diziyi spoiler vererek anlatmak saygısızlık olur. Bu sebeple de kesinlikle izlemenizi öneririm. Daha sonra gerisi gelecektir diyor ve son bir replikle yazımı sonlandırıyorum.
Siz erkekler, savaştayken tüm bu kanlı işlerin hepsini kadınlar yapıyordu.

Getting Info...

2 yorum

  1. Oldukça ilginç bir diziymiş. Şapkaların da jilet taşımaları ise çok korkunç. Güzel bir anlatım olmuş emeğinize sağlı.
    1. Dizi içerisinde o kadar da korkunç değiller ya. Rica ederim ne demek. Ara ara izlediklerime yer veriyorum.
Yorumlarınız için teşekkürler!
Cookie Consent
We serve cookies on this site to analyze traffic, remember your preferences, and optimize your experience.
Oops!
It seems there is something wrong with your internet connection. Please connect to the internet and start browsing again.
AdBlock Detected!
We have detected that you are using adblocking plugin in your browser.
The revenue we earn by the advertisements is used to manage this website, we request you to whitelist our website in your adblocking plugin.
Site is Blocked
Sorry! This site is not available in your country.