You are using PlusUI Freemium version of nldblog.com Contact Us Buy Now!

Osmia Avosetta Arıları

Osmia Avosetta Arıları

Osmia Avosetta

Osmia Avosetta eşsiz bir arı türüdür. Hakkında pek fazla bilgi olmayan bu arılar mason, solitary arı grubundadır. Osmia Avosetta, doğası gereği diğer arı türlerinden farklı olarak ömürlerini tek başına yuvasında geçirirler. En önemli özelliği ise, larvaları için çiçeklerin taç yapraklarından kendilerine benzersiz yuvalar inşa etmeleridir.

Osmia Avosettalar çiçeklerin taç yaprakları ile yuva yaparken çamurdan yararlanırlar ve yuvaları bir veya iki odacıktan oluşacak şekilde inşa ederler. Toprak üzerinden yaprakları katlayarak çamur ile mühürlerler ve bunu doğa olaylarından korumak ve yuvayı sağlamlaştırmak adına yaparlar. Bu bulguya ise 2009 senesinde Türkiye ve İran üzerinde bulunan iki bağımsız araştırmacı grup tarafından rastlanmıştır ve bu grupların elde ettiği bilgiler ortak bir şekilde yayınlanmıştır.

Arı Hakkında

Bilimsel Adı:  Osmia Avosetta
Aile: Megachilidae
Aralığı: Güney Kafkasya üzerinden İran ve Türkiye
Boyutu: 1cm

Osmia Avosetta Arıları ve Çiçek Yapraklarından Yaptığı Yuvalar


Osmia Avosetta Arıları

Osmia Avosetta Arıları

Osmia Avosetta Arıları

Osmia Avosetta Arıları

Osmia Avosetta Arıları

Osmia Avosetta Arıları


Son Sözler

Arılar veya hayvanlara karşı ilgim olmamasına karşın, edindiğim bilgileri paylaşmak istedim. İlk olarak Elementary adlı dizide karşılaştığım Osmia Avosetta arıları dikkatimi çekti. Google üzerinde hiç Türkçe kaynak bulunmadığından dolayı Osmia Avosetta hakkında edindiğim bilgileri derledim ve sizler için paylaştım. Sizlerin de bildiği bir şeyler varsa belirtebilirsiniz. 

Peki sizin bu arılar hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?

Getting Info...

7 yorum

  1. İnginç bir bilgi.Benim de hayvanlara pek ilgim yok ama bu yaz ilgimi çekti.Teşekkürler :)
    1. Rica ederim. Yorum için asıl ben teşekkür ederim.
  2. İlginç bir bilgi, teşekkürler. :)
    1. Rica ederim.
  3. Resimler bir harika. Arılar ise bence tam bir sanatçı :) Daha once hiç duymamıştım. Bu güzel bilgiler için çok teşekkür ederim.
    1. Dediğiniz gibi arılar sanatçıdan daha usta eserler yapıyor :) Rica ederim.
  4. Ben de bu sene evde rastladim hali kivrimlarinda.Ne oldugunu bilmedigim icin de hem korktum,hem temizledim.Saniyorum icinde canli ari yoktu.Simdi tekrar korktum.Ari olsaydi,sokarmiydi acaba?Benim ari sokmasina muthis alerjim var.Ucuz kurtulmusum galiba��
Yorumlarınız için teşekkürler!
Cookie Consent
We serve cookies on this site to analyze traffic, remember your preferences, and optimize your experience.
Oops!
It seems there is something wrong with your internet connection. Please connect to the internet and start browsing again.
AdBlock Detected!
We have detected that you are using adblocking plugin in your browser.
The revenue we earn by the advertisements is used to manage this website, we request you to whitelist our website in your adblocking plugin.
Site is Blocked
Sorry! This site is not available in your country.