You are using PlusUI Freemium version of nldblog.com Contact Us Buy Now!

Blogger'da Yazıların İlk Harfi Gazetelerdeki Gibi Nasıl Yapılır?


Her blog yazarı yazılarını ziyaretçiye daha güzel göstermek ister. Şimdi bahsedeceğim şey ise Blogger'da yazıların ilk harfini büyük göstermek olacaktır. Bildiğiniz üzere gazetelerde bulunan haberlerin ilk harfi çoğunlukla daha kalın ve büyük olur. Bu büyük harfler "drop caps" ya da "first letter (character)" olarak bilinirler. Şu anda benim de kullanmış olduğum bu eklenti sayesinde yazılarınız daha çok dikkat çekecektir diye düşünüyorum. Özellikle hikaye, şiir vb. yazılar yazanlar için faydalı bir eklenti olacaktır. Hemen aşağıya bir örnek görsel ekliyorum.

Blogger'da Yazıların İlk Harfi Gazetelerdeki Gibi Nasıl Yapılır?
Drop Caps Örneği

Nasıl Yapılır?

  • Harfi drop caps olarak göstermek istediğiniz yayının düzenleme kısmına geliniz.
  • Yayın düzenleme kısmının üst kısmında bulunan "HTML" seçeneğine tıklayınız.
Blogger'da Yazıların İlk Harfi Gazetelerdeki Gibi Nasıl Yapılır?
Yayının HTML kısmı

  • Aşağıda vermiş olduğum HTML kodunu yazınızın ilk kelimesinin ilk harfini sildikten hemen sonra yapıştırınız.
Yapacağınız işlemler bu kadardı. Artık yazınızın ilk harfi istediğiniz gibi gözükecektir. HTML kodundan hemen sonra ise kod içerisinde düzenlenebilir yerlerden bahsedeceğim.

[<span style="float: left; font-size: 70px; font-weight: bold; line-height: 50px; margin: 0px 5px 0px 0px; padding: 0px; position: relative;">A</span>]

Kod İpuçları 

1. float: left; (Bu kısım büyük gösterilecek harfin sağda mı yoksa soldamı olduğunu belirtmek içindir. Yani arap blog yazarları için "left" yerine "right" yazması gerekir.)

2. font-size: 70px; (Bu kısım büyük gösterilecek harfin boyutu ile ilgilidir. px değerini isterseniz yükseltebilir ya da alçaltabilirsiniz.)

3. font-weight: bold; (Bu kısım büyük gösterilecek harfin stili ile ilgilidir. Kalın harf için "bold", eğik harf için "italic", altı çizili olması için "underline" yazabilirsiniz.)

Diğer kısımlarda büyük görünen harfin diğer harf ile arasındaki boşluk değerleri vs. var. Onları çok da kurcalamaya gerek yoktur herhalde. Yapamadığınız durumlarda çekinmeden söyleyebilir, sorularınızı sorabilirsiniz.

Getting Info...

16 yorum

  1. Faydalı bilgin için teşekkürler Semih :)
    1. Rica ederim :)
  2. Şuan kullanmam herhalde ama ileride fikrim değişebilir, güzel bir paylaşım, teşekkürler. :)
    1. Belki daha çok hikaye, şiir vs. yazanların işine yarayabilir, rica ederim.
  3. Benim blogda güzel durumu bilmiyorum ama deneyeceğim. Paylaşım için teşekkürler kardeşim
    1. Tabiki de güzel durur diye düşünüyorum, rica ederim.
  4. Blogla ilgili her gün yeni bir şey öğreniyorum.Öğren öğren bitmeyecek sanırım :)Teşekkürler :)
    1. Rica ederim, daha öğrenilmesi gereken çok şey var.
  5. Faydalı bir bilgi Teşekkürler
    1. Rica ederim.
  6. Drop Cap benim çok hoşuma gidiyor. Yeni şablonla birlikte kullanmaya başladım. Özellikle baskısını yaptığım bütün çalışmalarım ve e kitaplarımda kullanıyorum. Çift sütun yazıyı da deneyeceğim...
    1. Benim de hoşuma gidiyor. Tüm yazılarımda kullanıyorum. 3'lü 4'lü sütunlara da göz atabilirsiniz.
  7. teşekkurler güzel gozukuyor
    1. Rica ederim beğenmenize sevindim.
  8. Çok güzel bir bilgi. Deli kizda deneyebilirim. Yaziyi tekrar okumam lazim :)
    1. Yorum için teşekkürler, deneyin tabi ki.
Yorumlarınız için teşekkürler!
Cookie Consent
We serve cookies on this site to analyze traffic, remember your preferences, and optimize your experience.
Oops!
It seems there is something wrong with your internet connection. Please connect to the internet and start browsing again.
AdBlock Detected!
We have detected that you are using adblocking plugin in your browser.
The revenue we earn by the advertisements is used to manage this website, we request you to whitelist our website in your adblocking plugin.
Site is Blocked
Sorry! This site is not available in your country.