You are using PlusUI Freemium version of nldblog.com Contact Us Buy Now!

Mim #2: Kişisel Blog Yazarları Ne Düşünüyor?


Merhabalar,4 gün aradan sonra tekrar yazıyorum. Aylardır ortalıkta dolaşan ve kimin başlattığını bilmediğim "Kişisel Blog Yazarları Ne Düşünüyor?" başlıklı yazıya, sağ olsun bu aralar sık sık karşılaştığım blog yazarı +Serhat Ocak mimlemiş.

Bu mimi farklı bir çok blogda gördüğüm zaman "Amma da uzunmuş, bu kadar uzun yazmaya üşenirim ben!" diye tepki vermiştim ve şimdi korktuğum başıma geldi :) Buradaki yazıma tıklayarak bir önceki yanıtladığım mime ulaşabilirsiniz. Fazla uzatmadan sorulara geçeyim ben.

1. Blogla tanışman nasıl oldu?

Bundan yaklaşık 2 sene öncesi, Android bloglarından oyun ve uygulama araştırıp indirirdim (reklam olmasın diye blogu paylaşmayacağım). Aklıma bir fikir geldi ve "Ben de kendi Android blogumu açmak istiyorum." diyerek kendi blogumu açmaya karar verdim. Daha önceden ne bir yazı okumuştum ne de Blogger'ı duymuştum. Fakat daha önceden duymuş gibi kendimi Blogger'da blog oluştururken buldum.

2. Neden blog yazıyorsun?

Yazmayı sevdiğimden yazıyorum, artık alışkanlık haline gelmiş. İnsanlara tecrübelerimi, bildiklerimi, öğrendiklerimi ve kafama eseni yazıyorum. Burada yazdığım yazıdan bir kişi bile faydalansa mutlu olurum.

3. Yakın çevrenizdeki insanlara blogunuzdan bahsediyor musunuz?

Pek de bahsediyorum diyemem ama yalnızca aileme ve sınıf arkadaşlarıma bahsetmiştim. Belki ileride cesaret patlaması yaşayarak, her önüme gelene bahsedebilirim.

4. İlk yazınızla son yazınız arasında ne gibi fark var?

Dünya kadar fark var. İlk yazılarımda tamamen kopyala yapıştır yapardım. Hatta Blogger'da Türk kullanıcılar bloguma girmez diye İngilizce yazıları kopyalıyordum. Yazıyı geçtim indirilecek linki bile farklı sitelerden kopyala yapıştır yapıyordum, Allah affetsin. Tabi bilinçsizce ve acemice bir davranıştı ama şuan böyle yapmıyorum tabi ki. Tamamen kendime özgün yazılar paylaşıyorum ve bunun bilincindeyim. Daha önceden daha çok yazım ve imla yanlışı yaptığımı düşünüyorum fakat şimdi bu gibi konulara dikkat ediyorum.

5. Blog yazmak yaşantınıza neler kattı?

Yeni kişiler, yeni bloglar, yeni ortamlar ve daha birçok şey kattı. Çok önceden yazdığım yazılara yorum gelmeyince üzüntü kattı. Bu sebeple yazdığım 100'lerce yazıyı silmiş olabilirim. Sonraları Google+ üzerindeki topluluklarında paylaşılan bir yazıya yorum yaptıktan sonra, yorum yaptığınız blogun sahibinin sizin blogunuza gelip yaptığı yorumla beraber sevinç, mutluluk kattı (saçma bir cümle oldu biliyorum).

6. Hangi kaynaklardan ilham alıyorsun?

Kendi tecrübelerim, yabancı bloglar, izlediğim film ve diziler, okuduğum kitaplardan ilham alıyorum. Google amcayı da unutmamak lazım. Hatta Google'dan herhangi bir görsel indirip, görsele bakarak "Ne yazsam?" diye düşündüğüm oluyor.


7. Diğer blog sahipleriyle iletişim kuruyor musun?

Google+ topluluklarından, bloglardaki yorumlardan ve bloglarda bulunan iletişim formlarından diğer blog sahipleriyle iletişim kuruyorum. Hangouts ve Facebook sayfasından 1'er mesaj aldığımı da söylemekte fayda var.

8. Rahatsız olduğun bir konu var mı?

İlk olarak yazılarıma fazla yorum gelmemesi. Sadece birkaç tane geliyor. Bazı bloglara bakıyorum da 10'larca yorum geliyor, nasıl başarıyorlar anlamıyorum. Arada çekiliş, etkinlik vs. görüyorum, blog sahibi yok şurdan takip et, yok arkadaşlarına haber ver gibi birçok isteklerde bulunuyorlar. Ne gerek var yapmayın şöyle şeyler.

9. Yakın arkadaşlarınıza blog yazmalarını önerir misiniz?

Öneririm tabi, neden önermeyeyim? Fakat 1 ay sonra bırakacaklarsa hiç başlamasınlar daha iyi. Bir de öncelik amacı para kazanmak olacaksa hiç değil yazmak, önlerinden bile geçmesinler. Ama genel olarak yazmak güzeldir yani, herkesin kişisel bir blogu olmalı.

Son Sözler

Bir yazımın daha sonuna gelmiş bulunmaktayım. Yanıtlamak isteyen herkes yanıtlayabilir, zaten çoğu kişi aylar önceden yanıtlamıştır diye düşünüyorum. Sizler de yazı hakkındaki görüşlerinizi yorum olarak belirtebilirsiniz.

Getting Info...

14 yorum

  1. İçeriğin, tasarımın ve yazarın iyisi neredeyse ben oradayım. :D Şikayetçi olduğun konuya gelirsek biraz yorum atana yorum atarım anlayışı var maalesef. Bu ortamda yeni olmak da ayrı bir etken. Yorumlar ve sosyal medya aracılığıyla daha çok tanıtmamız gerekiyor kendimizi. Paylaşım aralığı da önemli bir nokta. Samimiyetle ve kararlılıkla devam edersen karşılığını alacağına eminim. Kopyala yapıştır için de Allah affetsin gerçekten. :D İşin şakası tabi hepimiz hatalar, bilmeden yanlışlar yapabiliyoruz. Güzel bir mim olmuş, ama bence fazla şikayet etmemelisin, daha uzunları da var ona göre. :D
    1. Öncelikle yorumun için teşekkürler. Zaman geçtikçe gelişim olacaktır elbet. Sosyal medya dediğin sadece G+'daki topluluklarda paylaşım yapıyorum. Haftada en az 2-3 yazı yazıyorum, yeterlidir herhalde. Önemli olan hataları kabullendikten sonra devam etmemektir. Çok uzun olduğunda da okuyucu sıkılır düşüncesiyle kısa yazdım aslında :)
  2. Bazen yorum yazmakta çekiniyorum malum heryerde karşına çıkıyorum. :)
    1. :) Hiç sorun değil. İstediğinizi yapabilirsiniz.
  3. Bu mimi ben de yapmıştım. Uzun ama birbirimizi daha iyi tanıyoruz sanki. Ben de senin rahatsız olduğun konuya katılıyorum. 15 gün ceza aldık yazı tanımlamadık bloğa kimse girmemiş. Sen gitmeyince kimse de gelmiyor malesef...ki bu sure de ben yine blogları takip etmiştim. Kapitalist dünya işte bloğa da yansımış. Çok cabuk harcamıyoruz;))
    1. Bu mimi yanıtlamayan kaldı mı acaba? Bir ben kaldım desem yeridir. 15 gün uzun bir süreymiş, paylaşımlarınızı yaparken doğru kategoride ve çok fazla olmamasına dikkat etmeniz gerekmektedir.
  4. Güzel mim olmuş. Ben de Google+ sayesinde buldum seni. Umarım benim yorumum da keyif katar sana :)
    1. Yorumun için teşekkürler.
  5. Semih kardeşim yazı hayatında sana başarılar :) sorulara kısa cevaplar vermişssin daha dolu cümleler bekliyordum şahsen :)
    1. Aynı şeyi kendime de söyledim fakat bundan daha kısalarıyla da karşılaştım. Uzun yazı olunca okuyucu sıkılır düşüncesiyle kısa yazdım bir de kendimi ifade etmeyi pek beceremem.
  6. Ben de yapmistim mimi :) maalesef karsilik bekleniyor yorum isinde haklisin. Bazen de aliniyor insan sosyal aglarda iletisimde bulunup defalarca yorum yazdigin yerden bir yorum gelmeyince. Ben blogundan faydalaniyorum. Soru da soruyorum zaten sagol yardimci oluyorsun

    1. Yorumunuz için teşekkürler. Her zaman elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.
Yorumlarınız için teşekkürler!
Cookie Consent
We serve cookies on this site to analyze traffic, remember your preferences, and optimize your experience.
Oops!
It seems there is something wrong with your internet connection. Please connect to the internet and start browsing again.
AdBlock Detected!
We have detected that you are using adblocking plugin in your browser.
The revenue we earn by the advertisements is used to manage this website, we request you to whitelist our website in your adblocking plugin.
Site is Blocked
Sorry! This site is not available in your country.